reklama

Biely anjel ?

O jednej skúsenosti v našom deravom zdravotníctve... a čudujte sa svete, nebudem naň nadávať. Ani tri týždne po úraze sa moje koleno nezlepšovalo, no ale letenky boli kúpené, cesta naplánová už dva mesiace vopred a domov som sa prenáramne tešila. Nuž čo, vydržím, let býva bez problémový a nakoniec navštíviť môžem aj môjho slovenského lekára. Zbalila som všetky grécke špeciality a leteli sme na Slovensko.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

V pondelok ráno pred ôsmou už som sedela s bratom v čakárni u lekára.Nedali sa zatajiť bolesti a ani pejrakovská chôdza. Asi 15 minút a užsme boli v ambulancii. Röntgenové snímky z Grécka sa zdali byť v poriadku, privyšetrení sa však lekárovi niečo nezdalo a tak zdvihol telefón.Objednal ma na vyšetrenie magnetickou rezonanciou. V tom úžase som muani nestihla vysvetliť, že až tak dlho tu nebudem a možno nestihnemprísť s výsledkom za ním, ale s úsmevom som odkrívala von zambulancie. Pracovisko magnetickej rezonancie bolo po ceste domov atak sme tam s bratom šli obzrieť situáciu, možno ma vezmú aj skôr.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako to už na Slovensku býva, na dverách veľký nápis Neklopať !!! amnoho ďalších inštrukcií. Zaklopala som... ľudia v čakárni ma bodali pohľadmi. Dvere otvorilo drobné žieňa a ja s tlčúcim srdcom v hrdle somzačala vysvetľovať, čo vlastne potrebujem. Na moje prekvapenie mi tápani vo dverách iba milo pritakávala, že rozumie a vie o mne, veď pán doktor jej volal. Pamätala si aj moje meno! Ale že ľutuje, najbližší termín má ibaráno a bolo by dobré, keby som prišla ešte pred siedmou. Všetko mioznamovala takým štebotavým hláskom, akoby som jej oznámila túnajlepšiu správu na svete. Fajn, nie je problém, prídem pred siedmou.Ale za vybavenie mimo poradia sa platí. Koľko? Dve stovky. To je asišesť euro? No za röntgen v Grécku som dala štyri eurá... Iba som sa naňu usmiala, poďakovala a ona mi úsmev opätovala späť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ráno o trištvrte na sedem už som stála pred dverami, brat mi robil doprovod. Á tak už ste tu, dobre že ste prišli,usmiala sa na nás a ospravedlňovala sa, že musí isť zaniesť rýchlovarnúkanvicu. Ranná káva voňala po chodbe a mala som taký previnilý pocit,že si kvôli mne tú kávu nestihne vypiť.
Tu si zložte veci srdiečko, náušničky a všetko kovové radšej dolu,nožičku sem anjelik... môžete kolienko takto otočiť, vydržíte, nebolí vás? Nie je vám chladno?Aj keď som vravela, že nie, prikryla ma osuškou, nech tam neležím takápolonahá a zase sa ospravedlňovala, tentokrát za chlad v miestnosti. Žemusí prístroj chladiť, inak pípajú rôzne výstražne signály. Počula somako diskutuje s bratom, bavia sa o športe a kto známy už tu bol navyšetrení. Keď písala moje meno aj s titulom, čo mi pripadalo takézvláštne (v Grécku mi ho nikto nepíše :o), pýtala sa na školu, kde somštudovala. Chodila ma občas pozrieť a pýtala sa, ako sa cítim. Kto eštenebol na magnetickej rezonancii, tak uvediem, že to bol taký menšíprístroj obkolesený kovovou klietkou, sestrička bola mimo tej klietky a ja uprostred ležiac pod prístrojom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kľudne si aj pospite zlatinko, minule mi tu jeden pán aj chrápal.Celkom hlasno, ale taký bol podarený, som sa na ňom smiala, lebo že mu to dobre padloa dodalo mu to sily a môže ísť znova do práce. Reku, aj ja by som sitam mala ísť poobede občas trochu zdriemnuť. Jaj, keby sa to tak dalo!Už mi aj muž nadáva, že chodím neskoro z práce, čo beriem pacientov popracovnej dobe. Aj dnes ráno mi nadal, že utekám skoro. No ale čo jabudem robiť doma, deti už mám veľké. Ako vy, odrastené.

Prístroj pravidelne rapkal a priadol, občas mi veru klipkali oči,strávila som tam celú hodinu. Koleno mi to zoskenovalo zo šiestichrôznych pohľadov. Sestra vážne nešportuje? Toto tu sa mi nezdá, aha kuknite sem. Vidíte? začula som pomedzi klepkanie prístroja ich konverzáciu. Noveď neviem, či vám pán doktor hovoril niečo o cédečku, ale budete maťcédečko z vyšetrenia a s tým pôjdete za vašim pánom doktorom. On vám už povie, čo s týmmáte. Ja tu robím rok, predtým som roky röntgenovala, ale už to poznám,toto tu nemáte v poriadku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počujem brata ako sa pýta kedy bude to cd hotové. Asi o týždeň,šteboce nám pani sestrička, vyšetrenie postupuje nejakému pánovidoktorovi, radšej nemenovanému a ten to napaľuje na cd. Z akého dôvodu,keď nie je mojím ošetrujúcim lekárom, sa nedozvedáme. Asi ešte prebytokstarých funkcionárskych čias. Veď robota sa nájde, no nie? Och, akosklamane brat hovorí, že to už tu žiaľ sestra nebude a nestihne to.Taká škoda. Aj moje nadšenie, že všetko vybavím, opadáva.

Aha, no ale to ona potom nestihne! Viete čo?! Ja vám to napálim nacédečko! Nech môžete ísť ešte dnes za pánom doktorom. A vám potomzavolám, keď bude hotové cédečko od pána doktora a vy sa už pre toľahko zastavíte. hovorí bratovi. Ani sme ju neprosili, anisme ešte nestihli zavrieť ústa, čo nás tento anjel v bielom stáleprekvapoval. Nemohla som tomu uveriť, keď som cd držala v ruke, užoblečená a zvierala som peniaz, že chceme zaplatiť. Cítila som savšak ako na návšteve starej známej, ešte tá káva keby tam bola, tak jeatmosféra dokonalá. Mala som veľký peniaz a nemala mi vydať do dvesto,iba do tristo. Viete čo, tá stovka to si odložte pre vás a vezmite ajmuža na kávu. Toľká ústretovosť a ľudskosť, to dnes človek len taknestretne. Objala ma okolo pliec a v očkách sa jej zaleskli slzičky,ale premáhala ich tým veľkým úprimným úsmevom.

V ruke som zvierala cd, z ktorého neskôr pán doktor vyčítal hroznéveci... ale zvyšok dňa som mala stále v mysli tú milú pani sestričku zpracoviska magnetickej rezonancie Avicena v Nitre na Klokočine.Jednoducho upevnila môj názor, že v našom zdravotníctve nechýbajú ibafinancie, ale predovšetkým ľudskosť. Ďakujem !

Zuzana Ďurická

Zuzana Ďurická

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

«Ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα» Σωκράτης Zoznam autorových rubrík:  FotografieGréckeGrécka mytológiaSlovenskéÚvahy

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu