reklama

Na greckom trhu

Kazdu sobotu sa konaju trhy. Casto nakupime aj veci mimo nasho nakupneho zoznamu. Nuz, mnohemu ludske oko neodola...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Trhy su velke, obrovske, aspon ja ich prejdem vzdy len raz, lebo vratit sa spat uz nemam sil. Casto si ani nepamatam, kde sa hladany stanok presne nachadzal... Unasa ma prud ludi. Tlacenica, masa ludi, hlava na hlave... vyberte si. Ale najdete tu naozaj vsetko. Od klincov, kladiv, riadu, ovocia, oliv a cerstvych ryb, cez sukne, pulovre, rifle, topanky, ponozky, az po obrusy, zaclony a deky skutocne asi vsetko co vas napadne. Asi len nevesty si tu saty nevyberu! Ponuka sa vam krasny obraz farieb a casto si idem krk vykrutit, co je pri dalsom stanku. Nikdy neviete. A striedaju sa aj vone, predstavte si mix cerstvych ryb s koreninami, olivami a teraz aj cerstvo pecenymi gastanmi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Metlu? Tanier? Sprchovy gel? Ozaj si nic nevyberiete?

Nakupy na trhu trvaju dlho. Stretnete priatela, znameho, suseda... a neprehodit s nim kus reci by bol prehresok voci ucte. Aspon zakladne, zo slusnosti Ti kanis? Kala? (Ako sa mas? Dobre?) povedat treba. Okrem stretnuti vas "zdrzuje" aj dohadovanie cien s predavajucim. Hlucne vykrikuju so vsetkych stran , aby vas prilakali. Niektori maju radi vyjednavanie, a dohodnete sa na lepsej cene, inych neprehovorite ani keby co bolo. Teda myslela som si to, kym som sa na jedneho pekne neusmiala.

Obrázok blogu

Chobotnicku? Krevetku? Inu potvorku? (cena za 1kg/8 E)

Obrázok blogu

Ryby jeme 4 - 5x do tyzdna a najlepsie mi chutia pecene sardely (na obr. tie najmensie rybicky) s citronovou stavou. Obsahuju vela fosforu, dolezity prvok pre zdrave zuby a kosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Vsetko je samozrejme cerstve!

Obrázok blogu

Vyberiete si rybu, a ked chcete, tak aj ocistia a narezu. Ja som kupovala filety, ano tam tie vzadu, co sa mi uz chystaju. (cena za 1kg/12 E)

Obrázok blogu

Mandarinky (1kg/1 E) pradavaju zasadne so stopkami a listami, vydrzia tak dlhsie cerstve.

Obrázok blogu

Banany (1kg/ 1,50 E), pomarance (1kg/1 E)

Obrázok blogu


Fantasticke olivy! Samozrejme vzdy s kostkou a cerstve! (cena za 1kg od 3,5 - 4 E podla druhu)

Obrázok blogu


Orechy, lieskovce, kesu, mandle... gastany. Tie som kupila kilo za 5 Euro.

Obrázok blogu

Cukriky karamelove, jahodove, cokoladove, zele... ake mate najradsej?

Obrázok blogu

Moja parketa, cajiky a liecive bylinky, pre mna v netradicnom baleni. Cena jedno balenie za 1,50 Euro.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na trhu som okrem ryb a gastanov kupila tri kila mandarinok, tri kila pomarancov, kilo bananov, bylinkovy caj a tekvicky (vysmazane na olivovom oleji chutia fantasticky!). Liter mlieka stoji 1,50 Euro, jogurty podobne od 0,50 az 1 Euro. Chlieb a pecivo cca 50 centov. Na nakupe som minula 60 euro. Priemerne mesacne zarobky, ktore som zistovala v mojom okoli a podotykam, ze zijem v mensom mestecku, kde je priblizne 50 tisic obyvatelov:

casnik 600 Euro
uradnici 1500 Euro
ucitelka, policajt od 1200 Euro
lekarnik 1500 - 3000 Euro
D.J. 40 - 50 Euro jedna diskoteka
predavacka od 800 - 1000 Euro podla trzby
riaditel priemerne 4000 Euro

Zuzana Ďurická

Zuzana Ďurická

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

«Ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα» Σωκράτης Zoznam autorových rubrík:  FotografieGréckeGrécka mytológiaSlovenskéÚvahy

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu